Sárkány, óriás, törpe
Kijelöljük a pályát az alábbi ábra szerint:
Két
sorban (a mutató vonalakon) egymással szemben két csapat feláll. (Hogy amilyen távol legyenek a házak, azt a játékosok képességei döntik el.)
Itt ismertetjük a szabályokat.
Mindkét csapat megbeszél egy figurát, akit alakít. A következő figurák vannak: Óriás, Sárkány, Törpe. Az Óriás magasra emeli a karját. A Sárkány előremutatott karokkal "tüzet okád". A törpe két kezével megfogja füleit, kicsit rogyaszt a térdével.
"Háromra" mindkét csapat imitálja, a megbeszélt figurát. (Egységesen kell mutatni egy csapaton belül!) Az óriás legyőzi a törpét, a törpe a sárkányt, a sárkány az óriást. (lsd.: kő, papír, olló)
Az erősebb győz, és kergeti a gyengébbet, a gyengébb menekül a házába. Akiket elkapnak, mielőtt a házba ér, azoknak át kell állni a másik csapatba.
Új kör következik (megbeszélés, mutatás, kergetés-menekülés). És így tovább, míg minden játékos egy csapatba kerül, vagy amíg más játék nem jut az eszünkbe.