Most mutasd meg!

2018.08.13

A jelenlévőkből két csapatot alakítunk, lehetőleg úgy hogy minkét csapatban egyformán legyenek kezdeményező képesebbek. A szoba két felébe leülnek a csapatok. A kezdő csapat átküld valakit (a mutogatót) a másik csapathoz, akik közben kitaláltak egy film vagy egy könyv címét, és ezt elmondják neki. A mutogató egy-két perc gondolkodási idő után megpróbálja elmutogatni a film vagy a könyv címét. Egyetlen egy szót sem mondhat ki, természetesen eltátogni sem szabat, hiszen van aki tud szájról olvasni. Néhány egyezményes jelet be lehet vezetni: filmről vagy könyvről van szó, hány szavas a cím, a névelőt lehet kézzel mutatni. A szavakból egy betűt el lehet külön mutatni, de többet nem. Meglehet próbálni a könyv egy jellegzetes részletét elmutogatni, de lehet szavanként külön is, ilyenkor mindig mutassuk, hogy hányadik szóról van szó. A többiek közben állandóan hangosan mondják, hogy mire gondolnak, a mutogató, ha egy jó szót hall, azt rámutatással jelezheti. Ha kitalálta, csere következik. Az a csapat nyer amelyik kevesebb időt használt el a mutogatáshoz. Ügyeljünk arra, hogy ne csak mindig a legjobb mutogatók játszanak, hanem mindenki.

másik változat: Ha a résztvevők már rutinos játékosok, átalakíthatjuk a játékot csapatversennyé. Ilyenkor a játékosok két, nagyjából egyforma méretű csapatot alkotnak. Ilyenkor mindkét csapat a másik számára készít egy listát kitalálandó feladványokból. Ezek lehetnek megállapodás szerint egy műfajból vagy vegyesen. Abban is meg kell egyezni, hány tételből álljon a lista. Ha nem túl nagyok a csapatok, érdemes annyi feladatot adni, ahány tagja van a csapatnak, hogy mindenki sorra kerüljön a mutogatásban. Az egyik csapat első játékosa kezd: kap egy címet / mondatot a másik csapat által összeállított listáról, amit el kell mutogatnia, csapat társai pedig megpróbálják kitalálni. Ez alatt a másik csapat csak figyeli az eseményeket, aztán mikor az elsőt kitalálták, váltakozva következik egy-egy játékos a két csapatból. Az a csapat győz, amelyiknek többet sikerül megfejtenie a másik csapat által adott feladványokból. Ilyenkor az ellenfelek természetesen arra törekszenek, hogy egymásnak viszonylag nehezebb feladatokat adjanak, de ezeknek azért "méltányos" nehézségi fokúnak kell lenniük.

Forrás: https://jatek.gyujtemeny.net/jatekszabaly/28.php  

LICITÁLÓS

Kevésbé ismert változat nagyobbaknak

A játékhoz szükséges egy játékvezető, aki a játék megkezdése előtt összeállít egy listát az elmutogatandó dolgokból (könyv, film, közmondás, tárgyak stb.)


A jelenlévők két csapatban játszanak. 
Körönként mind a két csapat kiválaszt csapatából egy-egy játékost, akik "párbajozni", licitálni fognak. 
A kiválasztott két játékos odamegy a játékvezetőhöz, aki mindkettejüknek megsúgja a feladványt. 
Rövid gondolkodás után elkezdődik a licit, mégpedig arról, hogy ki mennyi idő alatt mutogatja el. 
Pl.: 1 percről indulnak. Aki kevesebbet mond ennél, az átveszi mutogatásjogát. Aki a licit végén a legkevesebbet mondja, az mutogathat.(1)
A licitáláshoz érdemes szabályokat hozni, hogy izgalmas legyen. (pl.: a licit 30 mp alatt maximum 5 másodpercenként mehet lefelé; 10 mp alatt már csak 1 mp-enként stb.)
A licitet megnyerő játékos csapata találgathat, az ellenfél csapata nem. 

A játékvezető méri az időt.

Az idő lejárta után, értelem szerűen, már nem lehet tovább mutogatni, de a csapat még tippelhet egy utolsót. Ezt a tippet közösen meg is beszélhetik, és egy valaki kimondja a végső tippet.

Ha kitalálták, akkor övék a pont, ha nem, akkor az ellenfél kapja a pontot.(2) 

Új kör, új feladvány, új licitálók.

(1) Megtörtént játék, amiben én is részt vettem: 1 másodpercért elkelt feladványt sikeresen mutogattak el.

(2) Volt már arra is példa, hogy az ellenfél a saját utolsó licitált ideje alatt szintén megpróbálja elmutogatni.

Móricz Márk - Kaleidoszkóp játékkatalógusa
Minden jog fenntartva 2018
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el