Malac

2018.08.13

A játékhoz szükséges 1 db dobókocka, papír és írószer.

A játékosok sorban dobnak a kockával. Egy játékos annyiszor dobhat, ahányszor akar. Minden egyes dobás értéke hozzáadódik az előzőhöz, de ha egyest dob, akkor az összes, az adott fordulóban addig összegyűjtött pontját elveszíti. Minden dobásuk után dönthetnek úgy, hogy megállnak és felírják az addig összegyűjtött pontjukat (hozzáadva korábbi pontjukhoz). 
Például, Bélának eddig van 20 pontja. Ebben a körében a következőket dobja a kockával: 3, 5, 2, 4, 4. Ez 18 pont. Dönthet úgy, hogy tovább dob gyarapítva 18 pontját; vagy megáll, felírja a 18 pontját és így összesen 38 pontja lesz, amihez a következő körben gyűjt majd hozzá. Ha tovább megy és egyest dob, akkor viszont elveszti a most gyűjtött 18 pontot és marad 20 pontja. Ha 6-ost dob, akkor már 24 pontot írhat hozzá a 20-hoz, ha megáll. És így tovább. 
A felírt pontokat már nem lehet elveszíteni.

Ha a játékos felírja a gyűjtött pontjait, vagy egyest dob, akkor a következő játékos folytathatja. 

Az a győztes, aki először éri el a kijelölt ponthatárt (például 50 vagy 100). Természetesen a fordulót még végig játsszák, hogy mindenkinek ugyanannyiszor legyen lehetősége próbálkozni. Ilyenkor, ha többen is elérik, illetve meghaladják a ponthatárt, akkor az nyer, aki többet gyűjtött. Pontegyenlőség esetén döntetlen. 

Forrás: Robert Fisher - Tanítsuk gyermekeinket gondolkodni játékokkal


Móricz Márk - Kaleidoszkóp játékkatalógusa
Minden jog fenntartva 2018
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el