Kenyérpiritós

2018.08.13

A játékosok körben állnak, arccal a kör közepe  fele. Kiválasztunk egy játékost, aki beáll a kör közepére. Egyszer csak rámutat valamelyik körben álló játékosra, és bemondja a következő tárgyak egyikét: kenyérpirító, turmix(gép), mikró(hullámú sütő). 

Ha a kenyérpirítót mondja, a játékos két szomszédja a játékos felé fordul, és megfogják egymás kezét úgy, hogy közrefogják, a kiválasztott játékos pedig helyben ugrál (ő jelképezi a kenyérpirítóban a kenyeret). 
Turmix esetén a kiválasztott játékos egy-egy kézfejét a két szomszédja feje fölé rakja, miközben azok elkezdenek helyben forogni (ők a turmixgép két lapátja). 
Mikró esetén a kiválasztott játékos és a két szomszédja egyszerre hajlítják a kezüket a vállukhoz, majd leengedik derékszögbe, derékmagasságig egy "pling" hang kíséretében (ezzel jelezve, hogy lejárt a mikró, és kinyílt az ajtaja).

Aki elrontja a figurát, vagy legutoljára reagál, az helyet cserél a középen állóval. 

A játékban kifejezett győztes nincs (ha valaki szeretné, akkor számolhat hibapontokat).
A játékot az előtt érdemes abbahagyni, mielőtt unalmassá válik.  

A játékot tetszőleges figurákkal lehet bővíteni, és így nehezíteni. 

Például:

Elefánt: a két szomszédja egy-egy nagy fület mutat karjaikat a középső fejétől, a derekáig széttárva, a középső pedig egyik kezével az orrát fogja meg, másik kezét pedig keresztülfonja az orrát fogó karján, így formázva az ormányt.

Krokodil: A középső kinyújtja karjait, és azokat össze-össze csapja, miként a krokodil a száját, a szomszédjai pedig a szélső karjukat és lábukat derékszögbe hajlítva mozgó lábat szimulálnak. 

Stb. 

Forrás: Kollár Zsolt - Játékok könyve I-II.

A további figurákat itt lent a kommentben meg lehet osztani!!!

Móricz Márk - Kaleidoszkóp játékkatalógusa
Minden jog fenntartva 2018
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el