Fejrecsapós
Eszközök: Újságpapír, egyel kevesebb szék, mint ahány játékos
Kialakítunk egy kört a székekből, minden játékos helyet foglal. Mindenki kitalál magának egy állatnevet (pl.: zsiráf, róka stb. - de lehet más gyűjtőnevekkel is pl.: bútorok, mesefigurák, iskolai eszközök, igék stb. - Ismerkedős játékként érdemes saját nevekkel), amit sorban egymás után hangosan bemondanak. A könnyebb megjegyzés érdekében mondassuk el többször a neveket. Kiválasztunk egy játékost, ő lesz a csapó, beáll a kör közepére , kezében egy összetekert újságpapírral. Egy másik játékos indítja a játékot, feláll, hangosan bemondja az egyik állatnevet, majd leül. A középen álló játékosnak fejbe kell csapnia (1) azt, akinek a nevét hallotta. Igen ám, de a játékos, akinek a nevét mondták, mondhatja egy újabb játékos állatnevét. Csak az a játékos beszélhet, akit szólítottak. Ha valaki elkésik a névbemondással (=a csapó fejen találta), vagy rossz nevet mond és a csapó fejen találja, az helyet cserél a csapóval. Rossz név például a saját név; a csapó neve; olyan név, ami nincs is; DE legfőképp nincs VISSZAHÍVÁS. (Visszahívás = Azt a játékost nem lehet hívni, aki őt hívta. )
Akit a csapó lecsapott, az beáll középre az újságpapírral. A "régi" csapó pedig mielőtt leülne indítja az új menetet: mond egy nevet, majd leül. Abban az esetben, ha leül, mielőtt új nevet mondott volna, akkor az "új" csapó lecsaphatja és visszacserélik a szerepeket.
A játék kiválóan alkalmas ráhangoló, jégtörő játéknak. A játékot addig játsszuk, amíg jó a hangulat. Utána más játékba fogunk.
Forrás: Kollár Zsolt - Játékok könyve I-II.