Farkas és kutyák

2018.08.13

Ezt a játékot sakktáblán játszhatjuk, 4 db világos gyaloggal és 1 db sötét királlyal.

A játékot Ősz Gábortól és Köllner Ödöntől ezzel a történettel tanultam, és így tanítom a gyerekeknek:

A fehér szőrű juhászkutyák jól meg tudtak bújni a nyájban, és ha farkas közeledett, nem érezte a kutyák szagát, mert a nyáj szaga elnyomta. Viszont, amikor közel ért, akkor a kutyák kirontottak a nyájból és rátámadtak a farkasra. 
A világos gyalogok a kutyák, a sötét király a farkas. A farkas kezdi a játékot, ő közelít a nyájhoz. 
A tábla sötét mezői a bokrok, világos mezői az ösvények. Bokron átugrani sem a kutyák, sem a farkas nem tud, csakis az ösvényen mozoghatnak. A kutyák csak előreléphetnek, visszafelé nem haladnak, a farkas mehet előre is, hátra is. A kutyák és a farkas is egyszerre csak egy mezőt léphet az ösvényeken (átlósan). Egymást sem átugrani, sem kiütni nem tudják. Lépni kötelező. 

A kutyák kezdetben az alapvonal négy világos mezőjéről indulnak (A2, A4, A6, A8), a farkas bármelyik szabad világos mezőről. 

A farkas nyer, ha áttör a kutyák vonalán és eléri a az alapvonalat, ahol a bárányokból lakomázhat. 
A kutyák nyernek, ha bekerítik a farkast , úgy, hogy az nem tud lépni (teljesen körül zárják, vagy a pálya szélén).

Mindkét szerepben érdemes megtanulni jól játszani!

Móricz Márk - Kaleidoszkóp játékkatalógusa
Minden jog fenntartva 2018
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el